Thursday, October 18, 2007

Cerita Raya!! 2007







"Kepada saudara mara rakan dan taulan yang mengenali...
mohon Maaf Zahir dan Batin atas Kesalahan selama kita saling mengenali.
Berdoa agar kita di Redhai Allah s.w.t Dilimpahi dengan Rezeki yang bnyak dan berkat
dan bahagia Dunia Akhirat."

Dah bape tahun cam 'nih' jugak le raya... Aku rindukan saat2 masa Allahyarham Bapak ada..
awal2 dah balik kampung.Sebelum balik kampung biasanya gi chow kit bli
sayur2 buat jual kat pasar di Teluk Intan.
Kat umah 'embah aku ..
ada masa nak pi cari buluh dan daun pisang untuk buat lemang..
berpeluh bau asap.. malam raya main mercun.. syok sebab kampung tepi jalan..
5 tahun dulu.. itu la raya pertama sebelah bapak(sebab dari kecik 1st raya di Teluk Intan..)
dan raya terakhir aku bersama Allahyarham.

5 tahun.. skarang beraya anak beranak jer.. alhamdulillah.. anak2 la penghibur.. walaupon
dorang tak tau lagi hari raya tu apa??Yang dorang tahu.. kena pakai baju kurung!..
(Nisa memang stahun 2x pakai baju kurung.. time raya puasa dengan raya hAji.)..
Rindu betul aku kat datuk dan Nenek di kampung.. bila la ade rezeki aku nak jenguk dorang??

No comments: