Thursday, November 29, 2007

Good Bye P**K*SO

Lagi bape hari je nak meninggalkan kenangan pahit manis
di tempat keje aku nih.
Akhirnya.. aku terpaksa berundur.
Cari keje tempat lain..
tak kuasa dah aku nak merayu.. walaupon boleh..
lagipun suasana kat sini dah tak berapa sesuai..
termasuklah..pengaruh mereka2 yang memang tujuannya
ingin menyingkirkan aku sejak 2006 lagi...
Kalau ikutkan aku.. tak nak keje makan gaji dah..
nak usaha sendiri.. tapi keadaan skang tidak
mengizinkan.
tahun depan mungkin boleh..
tapi.. sementara nak tunggu tahun depan..
biarlah aku keje mana2 dulu.. buat backup finance.
Ikut nasihat laki aku..
sementara nak habiskan degree nih.. keje lah mana2 dulu.
janji.. ade income untuk cover aku nyer modal2
buat company baru.
Sabarlah.. perjalanan hidup.. rezeki .. Allah yang beri..
ade keje..syukur..
orang lain lagi susah nak dapat keje.. aku.. alhamdulillah..
ade je panggilan untuk peluang keje.. janji.. rajin mencari.
Kepada mereka-mereka yang susah nak cari keje..
nasihatku..
1.Doa(mintak Allah beri rezeki..pekerjaan yang baik)
2.jangan memilih sangat..(penting!kalau tidak.. lama lah..menganggur)
3.boleh mencuba mula dari bawah..
(aku dulu start pon bukan bidang kelulusan aku..gaji pon giler nyer ciput)

No comments: